کاربرد دیگ آب گرم

یکی از مهمترین بخش هایی که در سیستم حرارت مرکزی مورد استفاده قرار می گیرد دیگ آب گرم می باشد. این وسیله حرارتی در سیستم های گرمایشی صنایع بسیار زیادی به کار می رود و کاربرد آن هم خاص است. انرژی حرارتی آزاد شده در هر یک از صنایع که حاصل از احتراق سوخت می باشد به وسیله مشعل درون این دیگ ها رانده می شود. آبی که درون دیگ گرم می شود به وسیله پمپ گردش می کند و بخشی از انرژی اش را هم از دست می دهد. در نتیجه این حرکت آب یک بار دیگر با دمای کمتری به درون دیگ باز می گردد تا دوباره گرم شود.

شما باید به خوبی بدانید که دیگ آب گرم انواع متنوعی دارد و هر یک از انواع این دیگ ها هم بر اساس روش ها و پارامترهای متنوع در دسته بندی های خاصی قرار می گیرند. شما برای خرید هر یک از این دیگ ها باید به خوبی ویژگی های آنها را از نظر کیفیتی و کاربردی بررسی کنید و سپس آنها را تهیه نمایید. در صورتی که شما می خواهید دست دوم این دیگ ها را خریداری کنید باید به خوبی ویژگی های مربوط به سالم بودن دستگاه را بررسی نمایید.

آشنایی با کاربرد و انواع دیگ آب گرم :

شما بهتر است بدانید که دیگ آب گرم به طور خاص برای تهیه کردن آب گرم در صنایع متنوع مورد استفاده قرار می گیرد. آن دسته از صنایعی که به دستگاه های گرمایشی برای مصارف گرمایشی نیاز دارند باید این دیگ ها را خریداری کنند. در حقیقت یکی از اجزای کلیدی که در تاسیسات گرمایشی باید وجود داشته باشد این دیگ ها هستند. در این دستگاه انتقال حرارت انجام می شود که به وسیله گردش آب این انتقال حرارت به نقاطی که شما در نظر دارید فرستاده می شود.

انرژی حرارتی آزاد شده به وسیله احتراق سوخت که در مشعل دیگ وجود دارد موجب می شود که آب درون دیگ گرم گردد.  شما برای خریداری این دیگ ها باید به خوبی با انواع آنها و ویژگی هایی که دارند آشنایی داشته باشید. در واقع بهتر است بدانید که هر یک از دیگ ها که انواع متنوعی دارند کاربردهای مختلفی هم از خود نشان می دهند. برخی از اصلی ترین کاربردهایی که این دیگ ها دارند و انواع آنها عبارت است از :

  1. دیگ های چدنی :

این نمونه از دیگ ها به وسیله پره های چدنی تولید و طراحی شده اند. به طور معمول این نوع از پره ها در کارخانه تولید می شوند که بعد از انتقال در محل مونتاژ می گردند. شما باید بدانید که در بین انواع دیگ آب گرم این نوع از دیگ ها کاربرد زیادی در صنعت ندارند. استفاده از آنها بیشتر محدود به پروژه های کوچک شده است. یکی از اصلی ترین ویژگی های این دیگ که برای بسیاری از افراد مزیت مهمی به همراه دارد حمل و نقل آسان آن می باشد.

دیگ آب گرم

دیگ آب گر

  1. دیگ های فولادی :

دیگ های فولادی ساختار ساده ای دارند و آنها را از ورق های آلیاژی تولید کرده اند که به صورت یکپارچه می باشند. راندمان دیگ آب گرم فولادی بسیار بالا می باشد و طول عمر آنها هم از دیگ های چدنی بیشتر است. بنابراین در صنعت بیشتر افراد یعی می کنند که این نمونه از دیگ ها را خریداری کنند.

  1. دیگ های تک پاس :

آن دسته از دیگ هایی که برای بویلرها به کار برده می شوند به طور معمول تک پاس هستند. در این نوع دیگ ها هوای گرم باید یک بار درون دیگ بچرخد و سپس وارد دودکش شود. البته که شما باید بدانید این نمونه از دیگ ها را دیگر از رده خارج کرده اند و آن را تولید نمی کنند. شما می توانید نوع دست دوم آن را خریداری کنید که زمان خریداری دیگ های آبگرم دسته دوم تک پاس باید به خوبی ویژگی های کارکردی آنها را بررسی کنید.

  1. دیگ های دوپاس :

هوای درون دیگ که به وسیله سوختن مشعل گرم می شود بعد از اینکه دوبار از درون دیگ عبور می کند وارد دودکش خواهد شد. این نمونه از دیگر ها حرکت و روند آب درون دیگ را به سختی انجام می دهد. در واقع باید بدانید ویژگی های پیچیده ای که این دیگ ها دارند یکی از اصلی ترین ویژگی های آنها می باشد. بر همین اساس بسیاری از افراد شاید از آن برای صنعت خود استفاده نکنند.

  1. دیگ های آبگرم کوره برگشتی :

این نمونه از دیگ آب گرم با گاز کار می کند و آب گرم شده درون آن به وسیله احتراق گاز تولید می شود. این گاز مسیر لوله دستگاه را یک با تا انتهای کوره می رود و سپس به دلیل بسته بندی شکل محدبی که انتهای کوره دارد یک بار دیگر باز می گردد. در آخر این هوای گرم که انرژی خود را از دست داده به پاس لوله ها ارسال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ