درباره کاربرد دیگ بخار در شکست حرارتی در حضور بخار

درباره کاربرد دیگ بخار در شکست حرارتی در حضور بخار باید این نکته را ذکر کرد. که این گازهایی مانند اتیلن و پروپیلن در واقع غذای مهم در صنایع پتروشیمی است. که از پروسه شکست حرارتی در حضور بخار آب به دست می آید. بنابراین برای به دست آمدن بخار می بایست از بویلر و دیگ بخار با فشار کار دقیق و درست بهره برد. به عبارتی اصلی ترین تغذیه نفتی مورد کاربرد در واحدهای الفین نفتا است. کاربرد این برش های سنگین تر نفتی مثل گازوئیل و اسلایس های سنگین تر از آن سبب پایین آمدن هزینه خوراک مورد استفاده در مقایسه با نفتا خواهد شد.

در نهایت کاربرد بی واسطه از این اسلایس های سنگین هم به دلیل وجود اشکالاتی مثل راندمان کم اتیلن و پروپیلن بدست آمده. تامین میزان بسیاری محصول مایع سنگین و کک و پیشامد اشکالات سایر پروسه ها با مشکلاتی دست به گریبان است. در واقع از اساسی ترین دلایل پیش آمدن این اشکالات وجود میزان بسیاری از هیدروکربن های آروماتیکی در ملزومات این اسلایس های سنگین می باشد.

.

بنابراین در حضور بخار آب از دیگ بخار، در اسلایس سنگینی مثل گازوئیل با ترکیبات و مشتقات خود به دنبال یک فرایند استخراج و با به کار بردن از حلال ان- متیل پیرولیدن تحت فرایند آروماتیک زدایی  و فاز رافینیت به صورت غذای پروسه شکست حرارتی قرار می گیرد. راندمان این فراورده های تولیدی شکست حرارتی فاز رافینیت و اسلایس اولیه که آروماتیک زدایی نشده با هم به رقابت پرداخته اند. در به کار بردن بخار در پروسه ها و کارهای استخراج، با مقایسه حلال به غذاهای مختلف و در دماهای مختلف صورت گرفته است. البته در نهایت بهترین و بهینه ترین فاز رافینیت از نظر داشتن پایین ترین اندازه آروماتیک در دمای 25 درجه سانتیگرادی با کسر حلال به خوراک یک بدست آمد.

در واقع مخلوط رافینیت که حاصل از مشتقات نفتی می باشد، به صورت غذایی در پروسه شکست حرارتی برگزیده شده است. هر یک از فاز رافینیت برگزیده و اسلایس زدایی نشده به صورت جدا از هم و در وضعیت و موقعیت شبیه به هم، زیر پروسه شکست قرار می گیرد و محصولات آن با هم در یک نسبت یکسان مورد قیاس قرار می گیرند.

شکست حرارتی

شکست حرارتی

توصیف شکست حرارتی

در این محتوا تلاش ما بر این است که توصیفی دقیق از داشته هایمان در اعداد و ارقام و تعاریف به کار بریم تا به مفهوم واقعی شکست حرارتی واقف گردید. همچنین و درباره کاربرد دیگ بخار در شکست حرارتی در حضور بخار پی ببرید. در واقع با تمام این گفته ها ابهاماتی نیز ممکن است باقی بماند که مخاطب می بایست خود نیز کمی در مورد این مسائل آشنایی داشته باشد.

در واقع به دلیل مورد تحقیق قرار دادن تاثیرات معیارهای پروسه شکست حرارتی، دما، شدت جریان و نسبت بخار از مدل چیدمان تست اصلی به سبب صحت و دقیق بودن بسیار زیاد، بررسی تاثیر دو سویه معیارها، عرضه سبک غیر خطی و میزان آزمایش و تست پایین به کار برده شده است.

البته با کاربرد نرم افزارهای مناسب که برای این شرایط تولید شده اند، دستاورد شکست حرارتی تجزیه و تحلیل می شود و در مورد هر کدام از آنها طراحی های آماری عرضه می شود. نرم افزار اس پی اس اس یکی از این طراحان می باشد که مدل آماری یک فرایند را در مدت زمان محدود برای ما تولید می کند. کار برای همگان راحت می شود. نرم افزاری که کاربری آسانی دارد و با کمی مطالعه در مورد آن میتوان به تحقیقات خود مدل های ویژه آماری اختصاص داد.

.

در حالت عادی و روال طبیعی ای آزمایش های شکست حرارتی در فشاری اتمسفری، بین 780 الی 870 درجه سانتی گراد را با آمپری به اندازه 1 تا 2 گرم بر دقیقه و نسبت بخار 0/75 ال 1/2 صورت می گیرد.

در اکثر تست های صورت گرفته کاربرد بخار، اندازه ای اتیلن، پروپیلن و بوتن به دست آمده از رافینیت بالاتر از سایر فراورده ها است.

در نهایت بالاترین اندازه ای که برای هر یک از این خوراک ها میتوان تعیین نمود. بر حسب ترتیب 9/13، 5/56 و 7/107 درصد می باشد. اندازه ای که C5+ به خود اختصاص می دهد نیز که بدست آمده رافینیت می باشد، هم در کلیه تست ها پایین تر از فراورده های آروماتیک زدایی نشده است.

با تمام این گفته ها استفاده و کاربرد بخار آب در میان فراورده ها و خوراک های اساسی تولید شده به این صورت شد که فقط بوتادین بدست آمده در این آزمایش ها رافینیت پایین تری از فراورده های آروماتیک زدایی نشده داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ