کاربرد دیگ روغن داغ در کارتن سازی

دیگ روغن داغ  با توجه به خاصیت هایی که دارد در صنایع بیشماری از قبیل تولید مواد شیمیایی، صنایع چوبی، صنایع نساجی ، صنایع غذایی و صنایع کاغذ سازی و کارتن سازی کاربرد دارد. دیگ های روغن داغ دمای بالایی را تولید می کنند و دارای ایمنی بسیار بالایی نسبت به دیگ بخار دارند. همچنین دیگ روغن داغ دارای سیستم کنترل  ایمنی اتوماتیک نیز می تواند باشد. دیگ های روغن داغ جهت گرمایش غیر مستقیم کوره های بزرگ پخت صنعتی، روان سازی و گرمایش مواد نفتی سنگین، و در خشک کن های صنعتی و چاپ در چاپخانه ها و کارتن سازی های مدرن استفاده می گردد.

در کارهایی که نیاز به حرارت بالا و قابل کنترل  به صورت غیر مستقیم باشد با توجه به اینکه در دیگ های روغن داغ دمای  بالاتری از دیگ های بخار تولید می شود و کنترل کردن حرارت آسان تر انجام می پذیرد از دیگ روغن داغ استفاده می شود.

صنعت کارتن سازی:

کارخانجات خطوط تولید و عرضه محصولات مختلف، جهت رسیدن به مرحله استفاده، نیاز به صنعت کارتن سازی دارند. تمام تولیدکنندگان به دنبال پک جعبه های مخصوص برای تولیدات خود هستند. تمام تولید کنندگان روی این مسئله اتفاق نظر دارند که بسته بندی از مهم ترین موارد عرضه یک تولید می باشد. بنابراین صنعت بسته بندی و کارتن سازی و استفاده از دیگ روغن داغ جهت تولید کارتن های مقاوم تر و با کیفیت تر از واجبات در این صنعت است. صنعت کارتن سازی جزو یکی از پنج صنعت برتر و پردرآمد کشور می باشد.

ابزار های مورد استفاده در صنعت کارتن سازی:

. دستگاه لب چسب

. دستگاه دایکات

. دستگاه چاک دستی

. دستگاه تسمه کش

. دستگاه منگنه

. دستگاه چاپ نیمه اتوماتیک و یا تمام اتوماتیک

. ماشین چاپ

. ماشین دایکات

. دستگاه شیتر

. دستگاه چاپ کارتن

. دستگاه کارتن سازی

. دستگاه دایکات پینگ پنگی

. دستگاه چاپ فلکسو

. دستگاه لمینت کارتن

. و غیره

کارتن سازی

کارتن سازی

کاربرد دیگ روغن داغ در کارتن سازی:

در قسمت های مکانیکی، زهکشی مقوا سازی و خلاء رطوبت مقوا بالا می رود. جهت  کاهش رطوبت و خشک کردن مقوا می توان از حرارت حاصل از سوختن مواد سوختی در دیگ روغن داغ استفاده کرد. از موارد دیگر استفاده از دیگ های روغن داغ در کارخانه کارتن سازی با توجه به خاصیت حرارت دهی غیر مستقیم دیگ روغن داغ می توان به خشک کردن جوهر چاپ در چاپخانه این شرکت ها اشاره کرد. کارتن که ساخته می شود جهت مشخص شدن ماهیت محصول داخل کارتن بایستی نام محصول و نقش ها و تبلیغات شرکت تولید کننده بر روی کارتن چاپ شود که با توجه به سرعت بالای تولید کارتن بایستی چاپ رو کارتن سریع خشک شود. و از خراب شدن آن جلوگیری به عمل آید.

و با توجه به اینکه کارتن یک محصول اشتعال پذیر است و نمی توان حرارت را به صورت مستقیم به آن وارد کرد پس میتوان در این مرحله از حرارت غیر مستقیم دیگ روغن داغ استفاده کرد. از مزیت های دیگر دیگ روغن داغ در این مرحله این است که می توان درجه حرارت تولیدی را تنظیم کرد و درجه حرارت  دلخواه را به کارتن وارد کرد و از سوختن کارتن و دفرمه شدن کارتن و تغییر شکل آنها جلوگیری به عمل آورد.

از کاربردهای دیگری که میتوان در کارخانه تولید کارتن از دیگ روغن داغ به کار برد. استفاده از خاصیت ضد عفونی حرارت بالا در  دیگ روغن داغ نام برد. در ایران بیشتر مواد اولیه کارتن از کاغذ های بازیافتی است و این کاغذهای بازیافتی حامل ویروس ها و باکتریهای بسیار زیادی هستند و برای از بین رفتن این میکروب ها امکان استفاده از بخار و مایعات نیست و بهترین گزینه استفاده از حرارت غیر مستقیم دیگ روغن داغ می باشد.

دستگاه لب چسب کارتن  از جمله پرکاربردترین دستگاه ها در صنعت کارتن سازی می باشد. که از چندین غلطک و قرقره و تسمه برای چسب زدن لب های کارتن استفاده می شود. در ابتدا در مخزن چسب لبه های کارتن چسبی می شود و در طول مسیر با استفاده از غلطک ها و تسمه ها لبه های چسب زده به یکدیگر متصل می گردد و به هم چسبانده می شوند. که در این دستگاه میتوان از گرمای تولید شده در دیگ روغن داغ به صورت کنترل شده جهت جلوگیری از خشک شدن چسب در مخزن و همچنین خشک کردن چسب چسبانده شده بر روی لبه های کارتن استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ