کارواش بخار و فواید آن برای رنگ ماشین

کارواش بخار یک سیستم نو و جدید جهت شستشوی خودروها می باشد که تشکیل شده است از یک مخزن بخار و یک سر نازل، که با استفاده از مخزن بخار، آب، به بخار تبدیل می شود و از طریق نازل بخار جهت شستشوی خودرو به کار می رود. بخار حالت فیزیکی ندارد و به صورت گاز می باشد. بنابراین به هر جایی می تواند نفوذ کند. داخل موتور، سوراخ ها و درزها، کانال کولرها، لای درب ها، جلو پنجره ها و غیره را می تواند به راحتی تمیز کند. کارواش بخار  دارای عملکرد بسیار قوی و با صرفه اقتصادی بالا در خصوص استفاده بهینه از آب می باشد.

از کارواش بخار تقریبا در تمام قسمت های خودرو از قبیل موتور، داخل اتاق خودرو، داخل درب های موتور و غیره می توان استفاده کرد. در کارواش بخار به وسیله آب، مخزن پر می شود و بخار تولید می شود  و با سرعت و قدرت و دمای بالا از طریق نازل به خارج پاشیده می شود. از برق شهر نیز می توان برای تامین انرژی استفاده نمود.

کارواش بخار تمامی چربی ها و روغن های موجود در روی بدنه خودرو را بدون نیاز به مواد شوینده شسته و سبب ماندگاری بیشتر در تمیزی خودرو می گردد.

انواع کارواش بخار:

"<yoastmark

کارواش بخار در دو نوع ثابت و سیار ساخته می شود که از نوع سیار آن، با توجه به قابل حمل بودن آن میتوان در همه جا از آن استفاده کرد حتی میتوان در مصارف دیگر به جز خودرو از خاصیت شستشوی آن کمال بهره برداری را نمود. در شهرهای بزرگ عده ای از مردم به دلایل مختلف از جمله نداشتن وقت کافی و وجود ترافیک و غیره امکان بردن خودرو را به کارواش ندارند. به همین دلیل ها استفاده از کارواش سیار بسیار مناسب است.  با توجه به تقسیم بندی دیگر می توان کارواش را به دو نوع خانگی و صنعتی تقسیم بندی نمود .

نام دیگر دستگاه بخار شوی صنعتی استیم پاور می باشد که دارای تجهیزات دیگر از قبیل بخار مرطوب، بخار خشک، آب گرم و جارو برقی و غیره می باشد.که در مصارف مختلفی از جمله کارخانجات صنعتی، نماشویی و نظافت ساختمان، شستشوی مبلمان، کارگاه های تعمیرات خودرو و استریلیزاسیون و میکروب کشی  کارایی دارد.

عوامل موثر در کیفیت کارواش بخار:

. کیفیت لوله های آتشخوار

. قطر و آلیاژ ورق های بکار رفته در مخزن

. کیفیت بدنه

. استاندارد دستگاه

. ظرفیت مخزن

. کیفیت قطعات

. تجهیزات جانبی

مزایای کارواش بخار:

مزایای کارواش بخار در شستشوی خودرو به شرح زیر می تواند باشد:

. مصرف آب کمتر: از مزایای بسیار مهم کارواش بخار مصرف آب کمتر است. تنها با استفاده از سه لیتر آب می توان روشویی خودرو را انجام داد.  که با توجه به حجم مخزن، با یک بار پر کردن مخزن توسط آب می توان چندین خودرو را شستشو داد و تمیز نمود.

. از بین برنده بوی بد در داخل خودرو: در برخی موارد از داخل خودرو بوی نامطبوعی ساطع می شود که با استفاده از این کارواش این بوی بد از بین می رود.

. خاصیت میکروب کشی: با توجه به دارا بودن حرارت زیاد می تواند بدون نیاز به مواد شوینده تمامی باکتریها و میکروب های خودرو را از بین ببرد.

. حذف مواد شوینده: در دستگاه کارواش خودرو با توجه به عدم نیاز به هیچ ماده اضافی به جز آب، دیگر از مواد شوینده استفاده نمی شود.

. پولیش رنگ خودرو: با توجه به قدرت و دمای کاراش خودرو سطح بدنه خودرو به راحتی از هر نوع چربی و لک پاک می شود و به رنگ خودرو جلا می دهد.

صرفه اقتصادی بالا: با توجه به مصرف آب کمتر،حذف مواد شوینده و عدم استفاده از لوازم جانبی از قبیل پمپ هزینه های این کارواش به شدت پایین آمده و باعث ایجاد صرفه اقتصادی بالا و سود بیشتر می گردد.

کارواش بخار

معایب کارواش بخار:

تعدادی از افراد فکر می کنند که دمای بالای کارواش بخار به رنگ خودرو صدمه وارد می کند. که این باور کاملا اشتباه است زیرا که رنگ کوره ای خودرو تا حدود 400 درجه سانتیگراد حرارت را تحمل می کند و حتی خودرو هایی که به تازگی رنگ شده اند نیز تا حدود 250 درجه سانتیگراد را تحمل می کنند و این در حالی است که این کارواش دمایی در حدود 120 درجه سانتیگراد را به وجود می آورد با توجه به مسیری که طی می کند تا به سرنازل برسد دمای آن کمی نیز پایین می آید که حتی مشکلی برای قطعات پلاستیکی و فایبرگلاس نیز به وجود نمی آورد.

منابع مرتبط:

Benefits of Steam Cleaning

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ