کارواش بخار و معایب و قیمت

کارواش بخار در واقع یک نوع کارواش مدرن و صنعتی است که به آن بخارشوی نیز گفته می شود. با روی کار آمدن کارواش بخار امکان چربی زدایی و  تمیز کردن خودروها راحت تر صورت می گیرد. در کارواش مدرن برای شستن و برطرف سازی پسآب شیمیایی تنها 3 لیتر آب نیاز است. در این بخش می خواهیم در مورد کارواش بخار، مزیت ها، معایب و قیمت دستگاه کارواش بخار صحبت نماییم پس برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه همراه ما باشید.

دستگاه کارواش بخار طوری طراحی شده که می توان آن را در یک مکان نصب نمود و یا به صورت سیار از آن استفاده نمود. این خود یک مزیت برای این دستگاه محسوب می شود.

دستگاه های مدرن این کارواش با بهره گیری از تکنولوژی های جدید و متدهای روز دنیا کاربردهای مختلف در مکان های گوناگون را شامل می شود. این دستگاه با توانایی تولید بخارهای خشک و مرطوب، آب گرم برای کارواش بخار، استریل کردن مکان های مختلف، کارخانه های صنعتی، تمیز کردن و ضدعفونی کردن نما و داخل ساختمان ها و دیگر وسیله ها استفاده می شود. در واقع کاربرد این دستگاه بسیار وسیع است.

کارواش بخار

کارواش بخار

عوامل تاثیر گذار روی قیمت گذاری کارواش بخار

در این بخش می خواهیم در مورد عامل های موثر در قیمت گذاری این دستگاه صحبت کنیم. نحوه طراحی دستگاه، مواد اولیه استفاده شده در بدنه کارواش و برند این دستگاه روی قیمت گذاری موثر هستند. علاوه بر این کارواش بخار در ظرفیت های متعددی تولید می شود. که هر مدل و ظرفیت آن قیمت متفاوتی دارد. برخی از این کارواش ها ثابت و برخی سیار هستند. که قیمتشان با هم فرق می کند. کیفیت و دوام قطعات به کار رفته در دستگاه و اصول ایمنی آن اهمیت بسیاری داشته که این مورد نیز در قیمت گذاری تاثیرگذار است.

با توجه به عوامل موثر در قیمت گذاری این کارواش راه اندازی یک بخارشوی صنعتی به صرفه تر و سودآور تر از کارواش های سنتی است.

شاید اکنون از نظر شما هزینه راه اندازی کارواش بخار صنعتی بسیار بالا است اما می توان این هزینه خرج کرده را خیلی سریع بدست آورد در واقع سرمایه اولیه خیلی زود باز می گردد.

در مورد معایب کارواش های صنعتی

این دستگاه نیز مانند کارواش های سنتی آلودگی صوتی ایجاد می کند که چنانچه از اماکن مسکونی فاصله داشته باشد. می توان این مورد را نادیده گرفت. اما چنانچه در نزدیکی اماکن مسکونی کارواش بخار راه اندازی کنید برای ساکنین آنجا مزاحمت ایجاد می کنید البته می توان با راهنمایی کارشناسان تولیدکنندگان صدای دستگاه را به حداقل برسانید.

با توجه به نوین بودن روش کار این دستگاه کارگران در اوایل کارشان ممکن است به مشکل برخورد کنند. در واقع کارگران به راهنمایی و آموزش های لازم نیاز دارند تا بتوانند کارشان را به نحو احسن انجام دهند.

همانطور که میدانید کارواش بخار شامل یک مخزن پر فشار است که به کمک سوختن بخار ایجاد می کند. پس رعایت کردن اصول ایمنی از الزامات است. چنانچه قطعات به کار رفته شده در این دستگاه کیفیت لازم را نداشته باشد امکان انفجار وجود داشته که موجب آسیب رسانی به جان و مال انسان می شود. در واقع خرید از تولیدکننده ی معتبر یکی از مهمترین فاکتورهای استفاده از کارواش بخار محسوب می شود . این دستگاه باید کنترلرهای استاندارد و شیرهای مرغوب را در خود داشته باشد تا بتواند به درستی عمل کند.

این دستگاه توانایی تولید بخار مرطوب و خشک را دارد که باید آن را تنظیم نمود زیرا هر کدام وظایف مشخصی دارند مثلا بخار خشک وظیفه تمیز کردن موتور و داخل خودرو را برعهده دارد و بخار مرطوب و خیس بدنه خودرو را به طور کامل تمیز می سازد.

مزایای استفاده از کارواش بخار

در این دستگاه نیاز به هیچ ماده شوینده ای نیست. در نتیجه رنگ خودرو در معرض مواد شیمیایی قرار نمی گیرد.

این دستگاه هرگونه مواد چسبنده و چربی را از روی بدنه خودرو جدا می سازد. بخار آب تولید شده توسط این دستگاه عامل چربی زدای بسیار قوی می باشد.

برخی از نقاط خودرو به کمک کارواش سنتی قابل شستشو نیست در واقع امکان دسترسی به آن نقاط وجود ندارد اما این کارواش تمام قسمت های مختلف خودرو را تمیز می کند.

همانطور که پیشتر گفته شد مواد شوینده استفاده نمی شود پس نیاز به آبکشی نیز نمی باشد که این مورد موجب می شود در مصرف آب و زمان صرفه جویی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ