مزایای ساخت نبات با خلاء و دیگ روغن داغ

ساخت نبات با خلاء و دیگ روغن داغ مزیت های زیادی را به همراه دارد و یکی از بهترین شیوه های ساخت نبات است که در بسیاری از کارخانه ها و کارگاههای تولیدی مورد استفاده قرار می گیرد. ما  در این مقاله به مزیت های این روش ساخت نبات خواهیم پرداخت و آنها را به طور کامل شرح می دهیم.

 

استفاده از سیستم خلاء، هزینه ای جاری را کاهش می دهد.

وقتی که از دیگ روغن داغ و سیستم خلا برای ساخت نبات استفاده می شود، هزینه های جاری به میزان زیادی کاهش پیدامی کند. زیرا این نوع روش در بخش های مختلف تولید؛ هزینه و یا میزان مصرف مواد را کم می کند، از این رو در نهایت هزینه های جاری به میزان زیادی کاهش پیدا می کند.

مواردی که با بکارگیری سیستم خلا در تولید، با کاهش هزینه و کاهش مصرف روبرو میشوند به شرح زیر هستند:

کم شدن هزینه های تجهیزات

با استفاده از این روش تولید، نیازی نیست که از پمپ های مکانیکی برای تزریق شربت نبات به داخل دیگ های خلاء استفاده شود. زیرا این کار با نیروی مکشی که خود مخزن خلاء دیگ روغن دارد؛ صورت می پذیرد.

از این رو با عدم نیاز به پمپ؛ هزینه ها در بخش تجهیزات کاهش پیدا می کند.

ساخت نبات با خلاء

ساخت نبات با خلاء

مصرف زعفران کمتر برای تولید نبات

زمانی که ساخت نبات با خلاء و دیگ روغن داغ انجام می شود،  رنگ نبات های تولید شده در مقایسه با نبات هایی که به روش سنتی درست شده اند، بسیار روشن تر خواهد بود، به همین دلیل از زعفران می توان برای میزان نبات های بیشتری استفاده کرد و میزان زعفران مصرف شده برای تولید نبات کاهش پیدا می کند. از آنجا که زعفران محصولی گران است در نهایت در کاهش هزینه ها می تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

کاهش مصرف انرژی

در شیوه ساخت نبات با استفاده از دیگ بخار و خلا، به منظور ایجاد غلظت شربت، دمای بالایی مورد نیاز نیست. در حالی که در روش  سنتی باید در در دمای بالا این کار انجام شود.

 عدم نیاز به دمای بالا برای تغلیظ شربت نبات با استفاده از سیستم خلاء، مصرف انرژی کمتر و در نتیجه کاهش هزینه ها را به دنبال دارد.

عدم سرریز شدن شربت نبات در هنگام جوش 

همان طور که در بخش قبل گفتیم، برای برای غلظت شربت و یا محلول شکر، دمای کم در نظر گرفته می شود، و دمای بالا مورد نیاز نیست. این دمای پایین منظور؛ دمایی است که ار نقطه جوش اتمسفر کمتر است. همین امر از سرریز شدن شربت در هنگام  جوش و آماده سازی جلوگیری می کند.

 

عدم نیاز به استفاده از مواد افزودنی

برای ساخت نبات با خلاء، نیازی  به استفاده از مواد صنعتی و افزودنی های غیر مجاز وجود ندارد. این امر هم هزینه ها را به دلیل عدم استفاده این مواد کاهش می دهد و هم بر کیفیت  نبات های تولید شده می افزاید.

استفاده از سیستم خلاء، هزینه ای جاری را کاهش می دهد

آیا ساخت نبات با خلاء، ضریب استحصال را افزایش می دهد؟

ضریب استحصال در اقتصاد؛ یکی از فاکتورهایی است که به عنوان توجیه اقتصادی یک طرح در نظر گرفته می شود. هر چقدر میزان ضریب استحصال، برای یک طرح بالاتر باشد، یعنی  سودمندی آن نیز بیشتر است.

برای طرح تولید نبات با استفاده از دیگ روغن نیز، این ضریب بالا می باشد. تولید نبات با این شیوه به دلایلی که در بالاتر اشاره شد، سودمند است و توجیه اقتصادی دارد.

جمع بندی

با وجود مزیت های زیاد و کاهش هزینه های جاری که ساخت نبات با خلاء به دنبال دارد، باز هم بسیاری از تولید کنندگان از به کارگیری این شیوه سر باز میزنند و همان روش سنتی را ترجیح  می دهند.

دلیل عدم تمایل برخی از تولید کنندگان سنتی به ساخت نبات با استفاده از دیگ  روغن و خلاء، هزینه بالای راه اندازی آن در مقایسه با روش سنتی است.

اما اگر بخواهیم به صورت عمقی و دقیق به این طرح( تولید نبات با استفاده از دیگ روغن داغ و خلاء) نگاه  کنیم؛ خواهیم فهمید که این طرح توجیه اقتصادی زیادی دارد و در نهایت از نظر هزینه ها به نفع تولید کننده  خواهد بود.
زیرا هزینه های جاری معمولا بار سنگینی بر دوش تولید کنندگان  می گذارد که با کم شدن آنها در کنار تولید نبات های با کیفیت؛ ساخت نبات با خلاء فاکتور سودمندی بالایی را به همراه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ