چرا کنسرو سازان از بخار استفاده می کنند ؟

امروزه بسیاری از افراد در صنایع متنوع از بخار استفاده می نمایند که در صنعت کنسروسازی هم باید از این عامل مهم استفاده شود.  کارخانه هایی که محصولات متنوعی را کنسروسازی می نمایند برای اینکه به محصولات خود کیفیت بهتری ببخشند دیگ های بزرگی مخصوص تبخیر آب خریداری می کنند تا از آنها برای تولید محصولات و بسته بندی آنها استفاده نمایند. دیگ های خریداری شده برای این صنعت باید ویژگی ها و مشخصات خاصی داشته باشند که افراد بتوانند از آنها استفاده لازم را ببرند. بسته به نوع صنعت و حجم تولیدات یکی از این دیگ ها باید برای صنایع کنسروسازی خریداری شود.

کارخانه های کنسروسازی تولید کننده بیشتر مواد غذایی مورد استفاده روزانه افراد می باشند. به همین دلیل آنها باید از دیگ های بخار استفاده کنند تا مواد غذایی درون کنسروها را از هر نوع بیماری و آلودگی پاک نمایند. در واقع شما بهتر است به خوبی بدانید که هر یک از این دیگ ها برای صنایع متنوع استفاده می شوند و باید کارخانه های کنسروسازی هم یکی از بهترین نمونه های آنها را جهت از بین بردن آلودگی مواد غذایی خریداری کنند و مورد استفاده قرار دهند. عوامل بیماری زا که در این مواد غذایی وجود دارد با استفاده از حرارت به طور کلی از بین خواهد رفت. در واقع باید بدانید میکرو آنزیم ها و ارگانیسم ها به وسیله بخار حذف می شوند و از بین می روند.

چگونگی کاربرد بخار به وسیله کنسروسازان

اگر در صنعت کنسروسازی از بخار استفاده شود اکسیژنی که درون مواد کنسروی وجود دارد به طور کلی خارج می گردد و همین مسئله واکنش های شیمیایی داخلی هر یک از ظروف را به طور کلی از بین می رود. اگر ظروف با ماده ای که درون مواد غذایی وجود دارد ترکیب نشود باید بدانید که فاسد نخواهد شد. یکی از مهمترین عواملی که مانع ترکیب شدن این دو می گردد حرارت است. البته که باید بدانید برخی از کنسرو سازان از مواد بی کیفیت  و نامرغوبی برای تولید بسته بندی های خود استفاده می کنند.

ممکن است بعد از مدتی فلزات استفاده شده آنها برای بسته بندی مواد شیمیایی از خود ساطع کنند و طعم و بوی غذای درون بسته بندی را تغییر دهند. در واقع باید بدانید یکی از اصلی ترین عوامل فاسد شدن مواد غذایی درون بسته بندی های کنسرو این است که از دیگ های بخار با کیفیت و پر قدرتی برای حرارت داد به آنها استفاده نمی شود. دیگ هایی که حرارت تولید می کنند باید  بر اساس نوع صنعت و میزان تولیدات شما باشند و ویژگی های لازم را شما بتوانید از آنها دریافت کنید.

استفاده از بخار در صنایع کنسروسازی

تاکنون با توضیحاتی که بیان نمودیم به خوبی متوجه شدید که بخار دادن به مواد غذایی درون بسته های کنسور امر مهمی می باشد و یکی از مهمترین بخش ها و قسمت های کار است. با این روش و استفاده از حرارت بالا شما می توانید از اتفاقات ناگواری که ممکن است برای غذای درون کنسورها رخ دهد جلوگیری نمایید. مراحل متنوعی برای تولید بسته های کنسروسازی دنبال می شود که هر یک از این مراحل باید به درستی طی شوند. این مراحل عبارت هستند از :

.

بخار

بخار

  1. مرحله اول برداشت کردن مواد غذایی از مزرعه های متنوع می باشد. در واقع هر محصولی که درون بسته های کنسور وجود دارد دارای مواد خاصی است که آنها را از مزرعه مربوط به کشت آن محصول برداشت کرده اند. بعد از اینکه محصولات را به کارخانه های کنسرو سازی می برند با استفاده از ماشین های ویژه آنها را به خوبی شستشو می دهند.
  2. در مرحله بعدی هر یک از مواد بی کیفیت و نامرغوبی که درون مواد اولیه وجود دارد را جدا می سازند. پوست و هسته هر یک از میوه ها و محصولات را جدا می کنند.
  3. بعد از این مرحله به بسته بندی ظروفی می رسیم که کیفیت بسیار عالی دارند و مواد اولیه تازه کشت شده درون آنها ریخته می شود. در این مرحله باید ظروفی که جنس آنها از فلز و یا شیشه می باشد را انتخاب نماییم.
  4. تمامی موادی که آماده شده بودند را باید درون این ظروف بریزیم. مواد درون ظروف قرار می گیرند و هر یک از ظروف هم با آن مواد پر می شوند. بعد از پر شدن ظروف با مواد مورد نظر آنها را به تونل بخار می فرستند.
  5. بعد از این مرحله قوطی های ارسال شده به تونل بخار باید با پروسه حرارتی دربندی شوند. بعد از اینکه قوطی ها خنک شدند بر روی آنها برچسب می زنند و درون بسته بندی های مشخص شده ای آنها را قرار می دهند.

شما باید بدانید که استفاده از دیگ ها و یا تونل های بخار برای تولید این بسته بندی های ضروری است. در آخرین مرحله اگر از این تونل ها و دیگ ها استفاده می شود برای از بین بردن هر یک از بیماری ها و قارچ های درونی مواد غذایی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ