کاربرد دیگ بخار در لاستیک سازی

در صنعت تایر سازی و لاستیک سازی جهت ایجاد گرما، از حرارت بالای بخار استفاده می شود. که این حرارت با استفاده از دیگ بخار به دست می آید. با توجه به اینکه کل وزن خودرو به همراه سرنشینان  بر روی تایر خودرو می باشد و فقط تایر خودرو با زمین در تماس است بایستی جهت داشتن تحمل مناسب عمل حرارت دهی تایر به صورت استاندارد صورت پذیرد. در لاستیک سازی جهت اتصال محکم تر و پایدارتر، فعالیت های شیمیایی و فیزیکی انجام می پذیرد که به این عمل خشک کردن می گویند. به این صورت که لاستیک را با گوگرد و مولکولهای پلیمری به موادی پایدارتر و مستحکم تر تبدیل می کنند. یا  جهت تامین دوام و خواص مکانیکی مناسب تایر، پلاستیک طبیعی را با گوگرد ترکیب می کنند در این روش خاصیت چسبندگی مواد به دست آمده کمتر می شود.

لاستیک سازی

لاستیک سازی

کاربرد دیگر دیگ بخار در صنعت لاستیک سازی ایجاد حرارت  هنگام ترکیب مواد با یکدیگر می باشد. جهت ترکیب بهتر رنگدانه های رنگی ، مواد شتاب دهنده، نرم کننده و فعال کننده  در زمان تولید تایر حرارت دهی بایستی به آرامی انجام پذیرد و استحکام لاستیک افزایش یابد. پس از شکل گیری پلاستیک، عمل گرمایش بخار انجام میگیرد. در عمل گرمایش، گرمای بخار که در حدود 200 درجه سانتیگراد است به مخلوط تزریق می شود . و با توجه به تماس مستقیم بخار با مخلوط جهت استفاده مجدد از بخار در چرخه تولید بایستی بخار را تصفیه نمود زیرا تماس مستقیم بخار با مخلوط باعث جذب ناخالصیهای مخلوط می گردد. بخار اشباع با فشار حدود 18-24 بار مورد استفاده قرار می گیرد. و این بخار دارای ظرفیت گرمایشی بسیار بالایی است که توسط دیگ بخار تولید می شود.

قطعه شویی تجهیزات لاستیک سازی با بخار:

از کاربردهای دیگر بخار در صنعت لاستیک سازی می توان به استفاده از بخار در شستشوی قطعات صنعتی اشاره کرد، ابزارها و قطعاتی که آغشته به روغن و گریس هستند، با کمک بخار به راحتی تمیز و شسته می شوند. و همچنین ابزارها و قطعاتی که دور از دسترس هستند و دسترسی به قسمتهایی از آنها کار مشکلی است با بخار به راحتی قابل شستشو هستند. و دیگر نیازی به جداسازی قطعات از یکدیگر نیست و قطعات را در جای خود با استفاده از دیگ های بخار شوی سیار شستشو می دهند. شستشوی قطعات صنعتی یکی از کاربردهای پر فایده بخار در صنعت لاستیک سازی می باشد.

قیمت دیگ بخار در صنعت لاستیک سازی:

قیمت دیگ بخار در این صنعت به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله به نوع ساخت افقی یا عمودی بودن بویلر، می توان اشاره کرد. دیگ های بخاری که به صورت افقی ساخته می شوند معمولا گران تر هستند و بازدهی کارشان نیز بالاتر است بنابراین در صنایعی که نیاز به بخار پر قدرت و پر فشار در خط تولید است بایستی از دیگ بخار افقی با مشخصه سه پاس برای تولید استفاده کرد. یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت، ابعاد بویلر می باشد. جهت اینکه کیفیت بخار در طول پروسه تولید دچار افت نشود بایستی ابعاد بویلر درست انتخاب گردد.

افت فشار و کیفیت بخار در بسیاری از فرایندها می تواند مشکل جدی در کیفیت محصول نهایی ایجاد کند. که در صنایع پتروشیمی و پلیمری این حرکت بسیار مهم است و بیشتر به چشم می خورد. پس بایستی توجه ویژه ای به این مهم داشته باشیم. و اگر بخواهیم کیفیت بهتر بخار را  و در نهایت کیفیت محصول نهایی بهتری را داشته باشیم باید ابعاد بزرگ تری از بویلر صنعتی را در اختیار داشته باشیم که مستقیما در قیمت دیگ بخار و بویلر صنعتی موثر است و قیمت آن را بالا می برد.

استفاده از کربن در صنعت لاستیک سازی

تاریخچه صنعت لاستیک سازی:

اولین بار در آمریکای جنوبی(پرتغال در قرن چهاردهم) ساکنین آنجا به روش لاتکس از درخت مصنوعی برای اندود کردن کوزه های گلی و حتی البسه های خود برای جلوگیری از وارد شدن و نفوذ آب استفاده می کردند . در قرن هفدهم دانشمندان انگلیسی و فرانسوی، مشترکا بر روی درخت و سنتز آن تحقیقاتی را انجام دادند و لاستیک را کشف نمودند که فرانسوی ها به آن کائوچو می گفتند. و بعدها با اضافه شدن کربن به کائوچو خاصیت های مکانیکی آن بهبود بخشیده شد و با استفاده از پوشش پارچه معمولی به لاستیک معمولی، بارانی ساخته شد. و سپس لوله های لاستیکی و لاستیک بادی دوچرخه ساخته شد. و یک شرکت، با افزایش دوده به لاستیک مقاومت سایشی و دیگر خواص فیزیکی لاستیک را در صنعت لاستیک سازی تا حد بسیار زیادی بهبود بخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ