برتری دیگ روغن داغ از دیگ بخار

مزایایی که دیگ روغن داغ نسبت به دیگ بخار دارد بسیار متعدد است و دلایل آن هم به خاطر خاصیت روغن حرارتی و ساختار فنی دیگ روغن می باشد. در بیشتر مراکز تولیدی و صنعتی جهت تولید محصولات و یا تبدیل مواد اولیه به مواد مورد نیاز ، به حرارت نیاز است. و در بیشتر صنایع مدیران صنایع از دیگ بخار استفاده می کنند در صورتی که آنها از مزیت های دیگ روغن داغ بی اطلاع هستند.در اینجا ما به برخی از مزایای این دیگ در برابر دیگ بخار اشاره ای می کنیم.

اصلی ترین دلیل استفاده از دیگ ها، تولید حرارت است که در دیگ های روغن داغ میزان حرارتی بالاتری می توان تولید کرد. که خود به تنهایی مزیت اصلی دیگ های روغن نسبت به دیگ های بخار می باشد.

"<yoastmark

مزایای دیگ روغن داغ نسبت به دیگ بخار:

. عدم نیاز سیستم دیگ روغن داغ، به تنظیم فشار داخلی: وجود فشار در سیستم باعث بروز انفجار های خطرناک در تاسیسات و ایجاد خسارات هنگفت می شود که در دیگ های روغن با توجه به اینکه سیستم هیچگونه  فشاری را تحمل نمی کند، از این نظر ایمن می باشد. در صورتی که در دیگ های بخار جهت بعضی از عملکردها فشار زیادی نیاز است که خود خطرآفرین می تواند باشد.

. عدم خوردگی تاسیسات و دیگ توسط روغن داغ: یکی از خاصیت های روغن داغ، روان کنندگی روغن است که خود باعث عدم به وجود آمدن خوردگی در طول مسیر می گردد در صورتی که دیگ های بخار در برابر خوردگی بسیار حساس هستند و مسیرهای در جریان آب، به مرور زمان دچار خوردگی می شوند و بایستی در طی زمان های مختلف از نظر خوردگی بررسی گردند.

. عدم استفاده به تنظیم مواد شیمیایی، در دیگ روغن: در دیگ های بخار جهت جلوگیری از خورندگی آب بایستی به میزان دقیقی مواد شیمیایی به آب اضافه نمود و همیشه تحت نظارت باشد.  در صورتی که در دیگ های روغن نیازی به تنظیم مواد شیمیایی وجود ندارد.

. عدم ایجاد آلودگی صوتی در این دیگ: دیگ های بخار هنگام کار سرو صدای زیادی را ایجاد می کنند که در مورد دیگ های روغن این مورد اصلا وجود ندارد و یا در حد بسیار کم است.

. عملکرد دیگ روغن در حرارتی بالاتر از دیگ بخار: با توجه به بالاتر بودن نقطه جوش روغن حرارتی نسبت به آب، سیستم های گرمایشی به وسیله دیگ های روغن در دمای بالاتری  می توانند کار کنند. علاوه بر اینکه با بالا رفتن حرارت، در دیگ بخار فشار نیز افزایش می یابد، ولی در مورد دیگ های روغن با بالا رفتن حرارت فشار افزایشی نیست. با توجه به اینکه بیشتر تجهیزات گرمایشی در دماهای بالاتر بهتر عمل می کنند.

.

. تنظیم راحت تر درجه حرارت در دیگ روغن: تنظیم درجه حرارت در دیگ روغن بسیار آسان است و حتی میتوان در دمای بیشتر از 350 درجه کنترل کرد.

کاربرد دیگ روغن داغ در صنعت ایزوگام

. عدم یخ زدگی در مایع دیگ روغن: آب در سیستم دیگ بخار ممکن است دچار یخ زدگی گردد در صورتی که روغن در دمای پایین نیز امکان یخ زدن ندارد و باعث کم شدن خطرات و مشکلات عملیاتی می گردد.

. عدم نیاز به دی اریتور و سیستم سختی گیر در دیگ روغن: آبی که در سیستم دیگ بخار وارد میشود به آب نرم معروف است که قبل از ورود آب سخت، ابتدا آب، بهسازی شده و سختی آن گرفته می شود که این خود مستلزم صرف هزینه می باشد ولی در مورد روغن  نیازی به این عمل نیست.

. عدم نیاز به آموزش اپراتور در سیستم دیگ روغن: در راه اندازی یک سیستم بخار جدید جهت رعایت اصول ایمنی بایستی اپراتور فنی استخدام نمود در حالی که در سیستم دیگ روغن نیازی به اپراتور آموزش دیده نیست.

.

. ایمنی بالای این دیگ نسبت به دیگ بخار آب: سیستم روغن داغ بسیار امن تر از دیگ بخار می باشد. از لحاظ خطر انفجار ، یخ زدگی و عدم وجود خطرات تله بخار ایمن تر است.

. سرمایه گذاری کمتر نسبت به دیگ بخار: سیستم روغن داغ از بخار بسیار ساده تر می باشد و به همین دلیل نیاز به سرمایه گذاری کمتری است. در یک سیستم دیگ بخار اجزایی از قبیل : مخازن تغلیظ مواد شیمیایی، مخازن مایع، پمپ های دیگ بخار، پمپ مواد شیمیایی، تله بخار، مخازن تخلیه بلودان، خنک کننده ها و غیره می باشد در حالی که سیستم روغن داغ تنها به پمپ و مشعل گرمکن و مخزن انبساط نیاز دارد.

. کارایی بالاتر روغن داغ: استفاده از این دیگ باعث کاهش هزینه ها و حفظ سرمایه کارگاه می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ