خوراک دام طیور با بخار

عملکردی که بخار روی تولید خوراک دام و طیور دارد را پلت نیز می نامند. در واقع شما بهتر است بدانید که پلت کردن یکی از فرآیندهای مهم و ضروری برای تولید انواع خوراک دام به شمار می رود. با استفاده از غلتک های ویژه که در بخشی از روزنه هایشان فشار بالایی دارند حبه های فشرده شده ای از غذای دام و طیور را تولید می کنند. هر یک از مکمل های پروتئینی و علوفه ای که باید مورد استفاده دام و طیور قرار بگیرد را وارد پلت می کنند. بر همین اساس تمامی حیواناتی که اهلی هستند شکل واقعی پلت ها را به نمونه های دیگر ترجیح می دهند.

اکنون بعد از سال ها بسیاری از مناطق کشورهای متنوع به صورت دستی پلت ها را تولید می کنند. اما باید بدانید با استفاده از دستگاه های ویژه ای که عامل اصلی حرکتی شان بخار است شما می توانید حبه های غذایی حیوانات را به بهترین شکل ممکن تولید کنید.  سبک رایجی که در مورد پلت سازی خوراک دام و طیور وجود دارد مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. وضعیتی که درون این دستگاه ها برای تولید کردن غذای حیوانات و طیور وجود دارد مقاومت و درجه حرارت بالایی را روی غذا ایجاد می سازد. بر همین اساس باید بدانید غذاها به هیچ عنوان فاسد نمی شوند.

بخار

مزیت های کاربرد بخار برای تولید خوراک دام و طیور :

برخی از مزیت هایی که استفاده از دستگاه های بخار برای تولید خوراک دام و طیور دارد موجب شده است که بسیاری از افراد این دستگاه ها را مورد استفاده قرار دهند. برخی از اصلی ترین و مهمترین مزیت های این دستگاه ها که بسیار مهم می باشد و شما باید با آنها آشنایی داشته باشید عبارت است از :

  1. از آنجایی که خوراک دام و طیور ثابت و یکنواخت است شما باید بدانید امکان گزینش را از طیور می گیرد و تمامی بخش های موجود در خوراک دام و طیور به صورت اجباری برای دام به کار برده می شود. استفاده از دستگاه های بخار موجب می گردد که تمامی خواص درونی غذای دام و طیور به خوبی حفظ شود. اینکه طیور به یک اندازه قادر باشند از هر دانه خواص و مزیت دریافت کنند اهمیت بسیار زیادی دارد و این شیوه تولید غذا برایشان اهمیت و مزیت های زیادی دارد.
  2. یکی از دیگر مزیت هایی که تولید غذای دام و طیور همراه با بخار دارد در این است که، باکتری و آلودگی های درون دانه ها و علوفه ها را از بین می برد. پلت های تهیه شده با بخار که برای دام و طیور تولید شده میکروب ندارد، چرا که حرارت درونی دستگاه میکروب آنها را به طور کلی از بین برده است.
  3. سطح کیفی مواد و غذایی که به دام و طیور داده می شود با استفاده از این دستگاه ها افزایش پیدا می کند. خاصیت ژلاتینه شدن و نشاسته ای بودن غذا با استفاده از این خوراک افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین شما باید به خوبی بدانید هضم غذا با استفاده از این روش بسیار راحت تر خواهد شد.
  4. اثرات منفی که پلی ساکاریدهای غیر نشاسته ای دارند با استفاده از بخار درونی دستگاه به طور کلی از بین می رود. سیستم گوارش دام به همین دلیل دچار ایراد نمی شود. همین مزیت مهم برای هضم غذای راحت دام اهمیت زیادی دارد. شما می توانید ترکیبات درونی غذای دام را با استفاده از این پلت ها افزایش دهید.
  5. بالا بردن ویسکوزیته پلی ساکاریدها یکی از دیگر مزیت های استفاده از حرارت برای تولید غذای دام و طیور می باشد. آب در سیستم گوارشی بدن دام و طیور جذب می گردد و به همین دلیل روند گوارش این خوراک برای دام و طیور آسان تر خواهد شد. ویتامین ها و مواد معدنی که درون هر یک از دانه های غلات وجود دارد با استفاده از این روش حفظ می شود.
بخار

بخار

کاربرد بخار برای تولید غذای دام و طیور چیست ؟

برخی از مهمترین کاربردهایی که بخار برای تولید مواد غذایی دام و طیور دارد که شما می توانید از آن بهره مند شوید عبارت است از :

  1. توانایی نگهداری کردن خوراک دام افزایش پیدا می کند و شما می توانید مدت زمان زیادی از آن استفاده کنید.
  2. هر یک از آلودگی ها و گرد و غبار هایی که درون دانه های غلات وجود دارد با استفاده از این روش به طور کلی از بین می رود. این مسئله از به وجود آمدن بیماری های تنفسی در بدن دام جلوگیری می کند.
  3. چربی درون غلات با استفاده از این روش به طور کلی از بین می رود. باید بدانید که چربی برای دام و طیور مضراتی زیادی دارد و به همین دلیل بهتر است با استفاده از بخار چربی درونی آنها از بین برود.

4. تمامی ویتامین ها و مواد مغذی غذای دام و طیور با استفاده از این روش حفظ خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ