مشخصات دیگ بخار ایستاده

مشخصات دیگ بخار ایستاده یا عمودی حاوی پلاک استاندارد است و از گنجایش 50 الی 200 کیلوگرم در ساعت درست می گردد. اساسی ترین مشخصه این بویلر بخار عمودی اشغال فضای محدود و راه اندازی آسان دارد و بدون نیاز به نصب کننده میتوان بسیار ساده آن را راه انداخت.

این بویلر بر طبق استاندارد بین المللی BS2790 و استاندارد ایران 4231 ساخته شده است. این دیگ های بخار ایستاده برای تولید بخار با گنجایش پایین و فشار کم مطلوب هستند. در واقع فولاد مصرف شده در تولید ساختار دیگ و بدنه آن، کوره، مخزن بازگشت و تیوب شیت ها از شکل ورق آتشخوار DIN17155-17Mn4 است. بنابراین تیوب های گرمایشی از مدل آتشخوار فاقد شکاف DIN17175-St35.8 می باشد، همچنین حاوی گواهینامه مورد قبول برای سطح کیفی آن در تجزیه و تحلیل های شیمیایی و تست مکانیکی می باشد.

تمام جوشکاری ها به طور زیر پودری هماهنگ با استاندارد جهانی EN288 بعد از مورد قبول واقع شدن از طرف WPS و PQR محل استاندارد سازی، توسط جوشکاران خبره که تاییدیه دارند، صورت می گیرد و در گام های گوناگون تحت تست های UT و VT می باشد تا از درستی کار جوشکارها مطمئن شوند. الکترود های مصرفی جهت جوش های اصلی E6010 و E7018 می باشند. تمام خطوط جوش تحت فشار براساس استاندارد جهانی و با کنترل سازمان استاندارد کار می کنند. این دیگ های بخار ایستاده در سونای بخار، خشکشویی ها، صنایع غذایی و نانوایی ها، اتوکلاوهای صنعتی و بیمارستانی و کارواش ها کاربرد دارد. این دیگ ها دارای پلاک معتبر مطابق با استاندارد ملی ایران است و دارای برچسب انرژی B می باشد.

دیگ بخار ایستاده

دیگ بخار ایستاده

 

نکات قابل توجه در دیگ بخار ایستاده

دیگ بخار ایستاده می تواند در مقابل فشار زیاد ایستادگی کند و لوله های دود توانایی دسترسی راحتی دارند. زیرا خریدار قادر باشد به آسانی لوله ها را نظارت نماید.

– جوشکاری در این دیگ زیر پودری و دارای تاییدیه از کارشناسان جوشکاری است.

– مخزنی که رفت و برگشت در آن انجام می گردد و تیوب و کوره دارای سیستمی از نوع آتشخوار هستند، بنابراین ورق استفاده شده در این دستگاه در برابر آتش استحکام بسیاری دارد و مشتعل نمی گردد. در نهایت این دیگ ها را دارای طول عمر و سطح کیفی بالایی می دانند.

دیگ بخار ایستاده اگر 200 کیلوگرم باشد در وضعیت لوله آتشی تهیه می گردد و به صورت مشعل دمای مورد نیاز صنایع را تولید می نماید، بنابراین سوخت احتیاجی این مشعل گاز یا گازوئیل است که مطابق با نیاز خریدار سیستم بر اساس یکی از این دو نوع سوخت به تولید می رسد.

دیگ بخار 200 کیلوگرمی به شاسی ثابتی تجهیز گشته اند که دارای مقاومت بالایی برای حمل دستگاه است و قابلیت جابجایی بالایی دارد و در فضای کم به راحتی جای می گیرد. این دیگ ها از سطح کیفی خوبی برخوردار هستند و دارای ویژگی ضدعفونی کننده و چربی زدایی برخوردار هستند.

این دیگ ها مطابق یا استانداردهای بین المللی طراحی و ساخته می شوند و تمام مسائل بهداشتی در تولید این دیگ ها به زور کامل رعایت می گردد و جنس بدنه دیگ بخار ایستاده 200 کیلوگرمی از چدن یا فولاد می باشد. میتوان گفت این دیگ ها به دلیل جنسی که دارند، در نوع خود بی نظیر هستند. این دستگاه شامل دو قسمت آتش و آب هستند که به طور مجزا کار می کنند و این دیگ ها وضعیت برون سوز دارند.

 

کاربرد دیگ بخار ایستاده

دیگ بخار ایستاده در صنایع مختلف کاربرد دارد. این صنایع شامل صنایع پتروشیمی، شیمیایی، مراکز تولید طیور، سالن های تولید قارچ، مراکز پرورش مرغ، گلخانه ها، رستوران ها، مراکز درمانی، بیمارستان ها و هتل ها می باشند. که از این محصول برای راه اندازی امور مربوط به این صنایع استفاده می کنند.

در هر دیگ بخار ایستاده تعداد پاس هایی وجود دارد. تک پاس یعنی گازهای بدست آمده از احتراق در این دیگ ها، مسیر دیگ را تنها یکبار طی می کنند و به درون دودکش منتقل می شوند.

دیگ دو پاس نیز منظور همان دو بار مسیر دیگ را گازهای تولیدی از احتراق طی می کنند و به درون دودکش راه می یابند. تا آب گرم تولید شود.

دیگ سه پاس نیز برای تولید آبگرم و بخار به وجود آمده اند و راهی که گازهای حاصل از احتراق از آن عبور می کنند می بایست سه بار طی کنند. سرانجام به درون دودکش بروند.

تجهیزات و لوازم درون دیگ بخار ایستاده از جمله؛ مشعل، آب نما، مانومتر، تابلو برق، سنسور حرارتی، آژیر اعلان، سوپاپ اطمینان، نظارت سطح آب و کنترل فشار می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ