درباره دیگ بخار و کارتن سازی

کارایی دیگ بخار در صنعت بسیار رواج یافته است. در کارخانجات صنعتی مختلف در پروسه های تولید و بهره برداری از این محصول کاربرد های فراوانی می نمایند. کارایی این محصول در کارتن سازی بسیار محسوس است. کارتن یکی تجهیزات ضروری در بسته بندی ها در صنایع متفاوت می باشد. اکثر پیشرفت ها در دنیای نوین توسط همین تجهیزات میسر گشته است. کاربرد دیگ بخار در صنایع از این دست بسیار ضروری جلوه نمایانده است.

عملکرد دیگ بخار در کارتن سازی

دیگ بخار در تولید کارتن نقش بسزایی دارد؛ به این صورت که در ابتدا خمیر کارتن را تولید می نماید. سپس پخت این خمیر را بر عهده دارد و سرانجام وظیفه خشک نمودن کارتن را عهده دار است. در نهایت پس از تولید در شست و شو و ضد عفونی کننده کارتن در کارخانجات کارتن سازی نیز ایفای نقش می کند. عملکرد دیگ بخار در کارتن سازی به این پروسه می انجامد؛ که در ابتدا از ریزه های چوب در زیر فشار و دمای این دیگ و در حین اعمال حرارت به آن ترکیب شیمیایی نیز به آن افزوده می گردد.

در واقع این فشار و دمای بسیار داغ توسط دیگ بخار در کارتن سازی برای تبدیل این تراشه ها به خمیری است. که سرانجام این خمیر به کارتن تبدیل شود. ترکیبات شیمیایی نیز جهت لطیف نمودن خمیر می باشد که با وجود این دیگ از آن ها کمتر استفاده می کنیم. و پروسه ایجاد کارتن توسط دیگ بخار به سرانجام می رسد.

دیگ بخار

دیگ بخار

 

دیگ بخار و کارتن سازی

 

دیگ بخار و کارتن سازی رابطه دو سویه دارند. در واقع کارایی های بسیاری در صنایع کارتن سازی از یک دیگ بخار انتظار می رود. البته تمام این کاربردها از این دیگ در حین فرایند های مختلف صورت می گیرد. در واقع پس از این فرایند های تولیدی در کارتن سازی از دیگ بخار باز همچنان جهت استریلیزه کردن محیط کار و این کارتن ها و در واقع میکروب زدایی ریزه های چوب نیز بهره برده می شود. این کارتن ها در صنعت غذا و دارو و تولید ظروف یکبار مصرف و بسته بندی ترکیبات غذایی نیز نقش بسزایی دارند. که همه بر اساس این دیگ به خط تولید می رسند.

و بسیار مهم می باشد که این عملیات تمیز نمودن به طور دقیق صورت گیرد. بخار یکی از اصلی ترین و مهم ترین موارد در پاک سازی مواد مختلف صنعتی به شمار می آید. دمای بالا و داغ بخار خود نقطه اتکایی برای این استفاده دو چندان از این محصول می باشد. در واقع یکی از برترین نقاط قوت این محصول در فرایند های مختلف تمیز نمودن همان حرارت بالای این وسیله می باشد. که در کسری از ثانیه عمل میکروب زدایی در این صنایع را انجام می دهد. در نهایت با این دیگ میتوان از ترکیبات شیمیایی کمتری در فرایند های استریلیزه نمودن استفاده نمود. که این خود از برجسته ترین نقاط قوت بخار است. و اینکه دیگ بخار و کارتن سازی به دلیل همین تعاملات در یکدیگر ادغام شده اند و تفکیک این دو از یکدیگر امکان پذیر نمی باشد.

کارتن سازی

 

خشک کن در کارتن سازی توسط دیگ بخار بافت کارتن را بالای 98 درصد خشک می کند. خشکی 42 درصدی را به بالاترین وضعیت خشکی می رساند. این خشک کن در واقع در ابتدای امر که از خمیر برای تولید کارتن استفاده می شود، سعی دارد این خمیر را فاقد رطوبت اضافی نماید. در واقع در قسمت های مکانیکی، خلاء و زهکشی کارتن سازی رطوبت کارتن بالا می رود که برای کاهش این رطوبت استفاده از این دیگ الزامی است.

پس میتوان با وجود این مسائل به نقش ضروری بخار در صنایعی مثل کارتن سازی پی برد. و در صنایع مختلف دیگر نیز به همین منوال به ضرورت و تاثیر این محصول صحه گذاشت. استفاده از این محصول در صنعت فرش، بیمارستان، دارو سازی، بتن و تولید برق و انواع مختلف کارخانجات صنعتی توصیه می شود. و توصیه اکید برای داشتن یک محصول با سطح کیفی بالا اهمیت دارد. در واقع میتوان گفت امروزه پیشرفت چشمگیر صنایع مختلف به دلیل وجود محصولات کاربردی است. که این محصولات نقش اساسی در بالا بردن سطح رضایت همگان دارد. در نهایت باید به یکی از مزیت های مهم این وسیله اشاره ای داشت؛ اینکه در صورت نبود برق در کارخانه کارتن سازی شما با استفاده از این دیگ میتوانید روند تولید کارتن را ادامه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ