مزیت های استفاده از دیگ بخار در صنایع متفاوت

یکی از مهمترین دستگاه هایی که در صنایع غذایی و دیگر صنایع مورد استفاده قرار می گیرد دیگ بخار می باشد. این دیگ ها در اندازه ها و ظرفیت های متنوع طراحی شده اند که شما می توانید بین انواع آنها یکی را که برای صنعت غذایی و صنایع دیگر نیاز است خریداری کنید و مورد استفاده قرار دهید. کاربردی که دیگ ها در صنایع غذایی دارند موجب شده است از آنها برای تولید بیشتر محصولات غذایی استفاده شود. در واقع باید بدانید مزیت های این دستگاه نسبت به دیگر دستگاه های مورد استفاده در صنایع غذایی بیشتر است و به همین دلیل از آن استفاده زیادی می کنند.

شما در صورتی که هزینه خریداری دیگ های بخار به صورت نو و دست اول را ندارید می توانید نمونه های دست دوم آنها را خریداری کنید. در واقع مزیت های این دستگاه ها برای صنایع متنوع به قدری زیاد است که شما باید یکی از آنها را در صنعت خود داشته باشید. اگر به تازگی کسب و کار خود را راه اندازی کرده اید بهتر است بین نمونه های دست دوم این دستگاه یکی را خریداری کنید. برخی از مهمترین و اصلی ترین مزیت های دیگ های حرارتی را در ادامه بیان می کنیم تا شما اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید.

معرفی مزیت های دیگ های بخار در صنایع متفاوت

برای استفاده کردن از دیگ های حرارتی باید به خوبی در مورد ویژگی ها و مزیت های آنها اطلاعات بیشتری به دست آورید و سپس آنها را خریداری کنید. برخی از اصلی ترین و مهمترین مزیت هایی که دیگ بخار در صنایع متنوع دارد و شما باید با آنها در صنعت آشنایی داشته باشید عبارت است از :

  1. انرژی حرارتی بالا :

یکی از مهمترین و اصلی ترین مزیت هایی که دیگ های بخار دارند این است که انرژی حرارتی آنها بالا است. این دیگ ها نسبت به بسیاری از وسیله های حرارتی دیگری که در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد دارای کاربرد و مزیت های بیشتری هستند. در صورتی که انرژی حرارتی بالا باشد شما می توانید بهره برداری کارها را سریعتر پیش ببرید. بنابراین باید بدانید این مزیت یکی از مهمترین مزیت های دستگاه نسبت به دیگر دستگاه های حرارتی است .

  1. وزن و تراکم پایین :

از آنجایی که وزن و تراکم حرکت بخار درون این دستگاه ها پایین به راحتی قابلیت جابجایی دارد. شما می توانید به راحتی حرارت درون این دستگاه را از طریق لوله های دستگاه به بخش های دیگر برسانید. این ویژگی موجب شده است که بیشتر افراد قادر باشند هر یک از انواع دستگاه ها را از نظر تراکم و وزن پایین حرارت درون آنها به راحتی مورد استفاده قرار دهند. بدون شک همه شما به خوبی می دانید که در تمامی صنایع دیگ های حرارتی مورد نیاز هستند و تراکم و وزن پایین حرارت درون این دیگ ها از اصلی ترین مشخصه های آنها به شمار می رود.

  1. سرعت حرکت بالا :

به دلیل وزن پایین بخار به راحتی حرارت درون دستگاه جابجا می شود و سرعت بالاتری دارد. در واقع باید بدانید تبخیر آب و تبدیل شدن آن به حرارت درون دستگاه حرکت سریعی دارد و نسبت به آب و روغن شما از آنها حرکت سریع تری دریافت می کنید. جابجایی آب و روغن سریع نمی باشد و زمان زیادی طول می کشد که بتوانید آنها را به بهترین شکل ممکن از جای خودشان تکان دهید.

بخار

بخار

  1. همراه با فشار خود کار می کند :

برای اینکه روغن و آب درون دیگ ها کار کنند و حرکت آنها به درستی انجام شود شما نیاز است که از پمپ استفاده کنید. ولی باید بدانید برای جابجایی حرارت اصلا نیازی نیست که از پمپ استفاده کنید. بخار درون دستگاه با فشار خودش به راحتی جابجا می شود و همین مورد یکی از دیگر مزیت های دستگاه به شمار می رود و شما می توانید از این ویژگی نهایت استفاده را در صنایع متفاوت خود ببرید. در واقع باید به خوبی بدانید که همین ویژگی سرعت روند کارها را در صنعت افزایش داده است و به همین دلیل بیشتر صنایع از دیگ های حرارت برای تولید محصولات خود استفاده می کنند.

  1. درجه حرارت بالا :

درجه حرارتی که بخار نسبت به آب داغ دارد بسیار بیشتر است و هزینه بهره برداری آن نسبت به آب داغ هم پایین تر می باشد. شما به همین می توانید از آن در صنایع متفاوت استفاده کرده و از آن بهره برداری نمایید. کاربردهای حرارت درون این دستگاه ها در هر یک از صنایع بسیار زیاد می باشد و شما می توانید در صنایع لبنی، قند و نبات، قیر سازی و …. از آن استفاده نمایید. دقت داشته باشید که زمان خریداری هر یک از انواع این دیگ ها باید به خوبی ظرفیت حرارتی آنها را بر اساس صنعتی که دارید خریداری نمایید.

مطلب مرتبط:

کاربرد بخار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ