دیگ بخار چیست؟

دیگ بخار محفظه یا مخزنی است که شکل آن استوانه می باشد. یا به صورت عمودی می ایستد و یا به صورت افقی خوابیده است. با شروع فرایند در این دیگ آب و حرارت برای به وجود آوردن بخار زیر فشار با هم مخلوط می شوند و به راحتی منازل مسکونی را گرم می کنند. همچنین موتورهای انرژی مورد نیاز خود را بدست می آورند.

مشخصات فنی دیگ بخار

دیگ بخار حاوی ظرفیت های متفاوتی هستند. ظرفیت یک دیگ بخار از 75 کیلوگرم در ساعت تا ظرفیت 32 تن در ساعت به صورت سه مرحله ای می باشند، که این موضوع دلیلی است بر اثبات بازدهی بالای این دیگ ها می باشد. این دیگ ها دارای سه طراحی گوناگون هستند. طراحی افقی Wet Back، افقی Dry Back و عمودی دارند. تمام ورق های به کاربرده شده در این دیگ ها در طراحی آبگیر، کوره اصلی، مخزن بازگشت و تیوب شیت ها از جنس ورق آتشخوار DIN1715517MN4 است. در واقع برای تهیه یک دیگ  از این جنس ورق بهره گرفته می گردد. این ورق از مقاومت کشسانی فوق العاده زیادی بهره می برد. لوله های استفاده شده در این کار به طور صد در صد از مدل فاقد شکاف آتشخوار و مطابق با استاندارد اصلی می باشند.

 

 دیگ بخار

در مورد جوشکاری قطعات موجود در دیگ بخار نیز می بایست گفت که تمام این ها توسط جوشکاران حرفه ای که هر یک مدارک تایید شده استاندارد را دارا هستند، صورت گرفته است. در واقع در ساخت یک دیگ  تمامی مراحل زیر نظر گروه کیفی پیش می رود.

کاربرد های دیگ بخار

از دیگ بخار در کارواش ها، کارگاه های کوچک تعمیرات ماشین، کارخانه های صنعتی، استریلیزاسیون و میکروب زدایی، نماشویی و تمیز نمودن سازه، شستن مبل و سایر صنایع و کاربردهای دیگر که باز در ادامه ممکن است به آنها اشاره کنیم. همچنین صنایع بلوک زنی و جدول زنی یا خشک کردن بلوک ها از بخارشوی استفاده می شود. زیرا اگر در خشک شدن بلوک از بخارشوی استفاده شود، بلوک مقاومت بالایی پیدا می کند. در مرغداری ها برای متعادل نمودن هوای خشک موجود در بین ماکیان از این دیگ بهره گرفته می شود. همچنین در محیط های پرورش قارچ، تمیز کردن یخچال ماشین های حمل مرغ و مخازن سی ان جی را نیز با این بخارشوی ها می شویند.

تیرهای چراغ برق را با استفاده از این روش تمیز و استحکام می بخشند. و در نهایت توسط بخار می توان حشره های موجود بر روی درختان را نیز فراری داد.

تیرهای چراغ برق را با استفاده از این روش تمیز و استحکام می بخشند. و در نهایت توسط بخار می توان حشره های موجود بر روی درختان را نیز فراری داد.

در دامداری ها و غذا سازی ها و ساختمان سازی نیز از این وسیله کاربردهای فراوانی برده می شود.

در نهایت با دیگ بخار امورات بسیاری را می توان رسیدگی کرد. که هر کدام انواع مخصوص به خود را دارند. و شاید روز به روز بر این کارها افزوده گردد. بنابراین یک دیگ کاربردهای بسیار زیادی دارد که همین طور که از این محصول استفاده می کنیم، می بایست در نگهداری و مراقبت از این دستگاه نیز تمام تلاش خود را کنیم. و در استفاده هر چه بهتر این محصول بکوشیم و چه بسا در دنیای امروزی بسیاری از قابلیت های دیگر این دستگاه نیز ممکن است از دید همگان پنهان مانده باشد.

دیگ بخار

دیگ بخار

قیمت دیگ بخار

قیمت دیگ بخار  توسط سازندگان با توجه به سطح کیفی بالای تجهیزات بکار رفته در دیگ بخار مناسب در نظر گرفته شده است. اما به دلیل نوسانات ارزی این قیمت دائما بالا و پایین می شود.

این دیگ دارای مدل های مختلفی است، که هر یک جهت امر خاصی ساخته و استفاده می گردد.  و این مدل ها بر اساس سطح کیفی بالا قیمت متفاوتی دارند. مثلا در دستگاه های گرم کننده مرکزی از این دیگ برای گرم کردن آب یا هوا و همچنین منزل یا سازه استفاده می گردد. این دیگ در منازل، کارخانجات مختلف نیز کارایی های بسیاری دارد. امروزه در هر کارخانه یک یا چند دیگ موجود می باشد. همچنین برای تصفیه آب آشامیدنی در بعضی فازها به این دیگ نیاز پیدا می کنیم.

هر چه تجهیزاتی که در این دیگ استفاده می شوند. از سطح کیفی بالایی برخوردار باشند، این دیگ قیمت بالاتری را به خود اختصاص می دهد. اگر به شست و شوی دیگ اهمیت ندهید مطمئن باشید به زودی با افزودن مصارف سوختی با خسارت های جبران ناپذیری روبرو خواهید شد. پس با قیمت های روز به روز افزایش یافته دیگ بخار می بایست تمام تلاش را در کاربرد این محصول نمود و مراقبت های زیادی جهت نگهداری این محصول کرد.

منابع مرتبط:

https://realpars.com/boiler/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ