مطالبی در مورد شرب سازی با بخار

شرب سازی با بخار از جمله روش های مناسب و کم هزینه برای تهیه آب آشامیدنی است که نسبت به سایر روش های شرب سازی بسیار مناسب و به صرفه تر است و به راحتی می توان با این روش مقادیر زیادی از آب شرب را بدست آورد. در روش شرب سازی با بخار ، میزان مشخصی از بخار را باید متراکم کرد، این کار باعث می شود تا بتوان از گرمای این بخار برای از بین بردن املاح اضافی آب استفاده کرد و شوری آب را از بین برد و در نتیجه آبی سالم و بدون طعم برای مصرف بدست آورد.کره زمین دارای منابع آب بسیاری است ولی منابع آب شیرین و قابل استفاده برای مصارف خانگی و آشامیدن بسیار محدود است به همین خاطر همواره دانشمندان و محققان به دنبال راه های مناسب برای تامین آب آشامیدنی مورد نیاز جامعه هستند.

متاسفانه روش های شیرین سازی آب بسیار گران و  دشوار هستند و از آنجایی که آب شرب برای زندگی انسان حیاتی است باید بتوان با بکارگیری بهترین و اصولی ترین روش ها مقادیر زیادی از آب شرب را تهیه کرد و در اختیار جامعه قرار داد. مسلما در زندگی روزمره برای مصارف مختلفی به آب شرب نیاز است و به همین خاطر تهیه آن اهمیت بسیار زیادی دارد، امروزه شرکت های مختلفی با بکارگیری روش ها و اصول گوناگون به دنبال رفع این مشکل هستند. محققان به دنبال راه و روشی هستند که بتوان آب شرب را با سرعت بالایی تهیه کرد.

شرب سازی با بخار

شرب سازی با بخار

شرح کامل شرب سازی با بخار

در روش شرب سازی با بخار از بخار متراکم استفاده می شود استفاده از این روش اصول و قوانین خاصی دارد که باید به آن توجه شود،  آب شور را از کنار گرمای این بخار متراکم عبور می دهند تا از این طریق بتوان آب و املاح را از یکدیگر جدا کرد و در آخر آب شیرین و بدون از هر گونه طعم و املاح اضافی بدست آورد. بخار متراکم دمای بالایی دارد و همچنین از فشار بالایی نیز برخوردار است که با توجه به این ویژگی ها می توان از آن به عنوان یک عامل مناسب برای جدا سازی و تقطیر آب استفاده کنیم.

تولید گرما نیاز به انرژی بالایی دارد با استفاده از دیگ بخار می توان در مصرف انرژی صرفه جویی کرد و به راحتی دما و فشار بسیار بالایی را در زمان محدودی تولید کرد. هنگامی که آب شور از کنار بخار متراکم عبور می کند بین بخار و آب شور تبادل دما اتفاق می افتد و این موضوع موجب تبخیر شدن آب می شود و املاح آن باقی می ماند. آب تبخیر شده را در یک محفظه جداگانه نگهداری می کنند و املاح آن را به راحتی ازش جدا کرد و سپس بخار ناشی از آب تبخیر شده را باید سرد کرد و در نهایت آب شرب را بدست آورد. شرب سازی با بخار نسبت به سایر روش های تهیه آب آشامیدنی ارجحیت دارد و به همین خاطر امروزه شرکت ها و موسسات مختلفی به دنبال استفاده از روش شرب سازی با بخار هستند.

شرب سازی با بخار

شرب سازی با بخار

اهمیت تهیه آب شرب

در کشاورزی و مصارف خانگی از آب شرب استفاده می شود. آب شور برای کشاورزی مناسب نیست و باعث خراب شدن محصولات کشاورزی میشود و در آخر محصولات خوبی به بار نمی آیند و همگی ازبین خواهند رفت. برای بدست آوردن محصولات مختلف باید آب شرب تهیه کرد و به کمک آن زمین را پرورش داد و از محصولات آن استفاده کرد و این در حالی است که تهیه آب شرب همیشه آسان نیست و در برخی از زمین ها هیچ آب شرب مناسبی یافت نمی شود به همین خاطر شرب سازی با بخار به عنوان یکی از بهترین روش های تامین آب سالم به کارگرفته می شود.

در خانه برای آشپزی و شستن میوه ها و محصولات مختلف باید از آب شرب استفاده کرد. بدن انسان در طول روز باید حتما شش تا هفت لیوان آب بنوشد در غیر این صورت به مرور زمان اثرات منفی کمبود آب در بدن خود را نشان خواهند داد به کمک شرب سازی با بخار می توان آب آشامیدنی خانوار را تهیه کرد و با روش های کاملا استاندارد به دست اعضای یک منطقه برسد تا که همگی بتوانند از آب آشامیدنی مناسب استفاده کنند. نوشیدن مقدار کافی آب آشامیدنی در داشتن پوست صورت جوان و سالم نیز تاثیر دارد به همین خاطر باید این موضوع را جدی گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ