مطالبی در مورد کاربرد دیگ آبگرم در سونا و استخر

سونا و استخر با دیگ آبگرم از هر نظر نسبت به سایر استخر های موجود در کشور ارجحیت دارد، سیستم گرمایشی دیگ آبگرم هزینه های احتمالی بسیار زیادی را تا میزان چشمگیری کاهش داده است و علاوه بر هزینه باید در نظر داشت که مصرف انرژی پایین تری نیز دارد و می تواند حجم زیادی از آب را با انرژی کمتری به دمای مورد نظر ما برساند می توان متناسب با بزرگی هر استخر تعداد مناسبی از دیگ آبگرم را تهیه کرد و به صورت موازی در کنار هم قرار داد تا از این طریق بازده فعالیت این سیستم بالا رود و مشکلی جهت تامین آب گرم مورد نیاز استخر به وجود نیاید.

با این وجود در بعضی از استخر ها از روش های دیگری استفاده می کنند تا گرمایش آب استخر را تامین کنند، سایر روش ها نیز هر کدام مزایایی دارد ولی در کل استفاده از دیگ آبگرم برای گرمایش آب استخر و سونا انتخاب درست تری خواهد بود و از هر نظر نتیجه کار بهتر خواهد بود و علاوه بر این میزان هزینه پرداختی برای سایر روش های گرمایشی بسیار زیاد است و به سود صاحب استخر نخواهد بود و به همین خاطر باید از روشی صحیح تر و کم هزینه تر استفاده شود تا از این طریق انرژی کمتری نیز هدر رود.

مزیت استفاده از دیگ آبگرم در سونا و استخر

گرم کردن آب استخر و سونا با کمک روش های مختلفی انجام می گیرد ولی با اینحال باید بتوان از روشی استفاده کرد که در کمترین زمان بتواند مقدار آب زیادی را تا دمای مد نظر گرم کند. سونا و استخر با این روش به راحتی بعد از یک بازه زمانی کوتاه گرم خواهد شد امروزه استفاده از دیگ آبگرم برای تامین گرمایش آب داخل استخر بسیار طرفدار پیدا کرده است زیرا گرم کردن سونا و استخر با این روش مزایای زیادی را به همراه دارد برای مثال می توان گفت که دیگ آبگرم با مصرف انرژی کمتری می تواند حجم زیادی از آب را به دمای مناسب برساند و به همین خاطر موجب صرفه جویی در مصرف انرژی خواهد شد. آب سونا و استخر با این روش زودتر از سایر روش هایی گرمایشی به دمای مناسب و مطلوب خواهد رسید و همین امر موجب شده است.

تا در استخر های زیادی از این روش استفاده شود.استخر های بزرگ به کمک چند دیگ آبگرم نیاز گرمایشی آب موجود در استخر را برطرف خواهند کرد و این نکته را باید به عرض برسانم که اگر مشکل فنی در عملکرد هر کدام از دیگ های آبگرم استخر به وجود بیاید، به راحتی می شود آن دیگ آبگرم را از سیستم گرمایشی خارج کرد و جهت رفع مشکل آن اقدام کرد و این نقص فنی هیچ اختلالی در عملکرد سایر دیگ های آبگرم ایجاد نخواهد کرد و بقیه دیگ های آبگرم کار خود را ادامه خواهند داد.

سونا و استخر با دیگ آبگرم

سونا و استخر با دیگ آبگرم در ایران بسیار پرطرفدار شده است و انواع مختلفی از دیگ های آبگرم را در داخل فضای استخر و سونا بکار خواهند گرفت حتی گاه به دلیل بزرگ بودن محیط از چند دیگ آبگرم به شکل موازی استفاده خواهند کرد تا که تمام محیط استخر را بتوانند پوشش دهند. در سونا و استخر با این روش می توان دمای آب را با دقت مناسب اندازه گرفت و هر زمان که بخواهید این دما را می توانید تغییر دهید. سیستم گرمایشی دیگ آبگرم به گونه ای طراحی شده است تا تغییرات دمایی مورد نیاز را بتواند در یک زمان بسیار کوتاه انجام دهد و نیاز گرمایشی استخر را برطرف کند.

تخر در سیستم گرمایشی سونا و استخر با این روش باید در یک بازه های خاص جهت شستشوی این دیگ اقدام شود که این موضوع باید حتما مورد بررسی قرار بگیرد تا این دیگ بتواند با ظرفیت بالای خود فعالیت کند و مشکلی در تامین گرمایش آب استخر و سونا به وجود نیاید علاوه بر این نکات دیگری نیز در استفاده از سونا و استخر وجود دارد مثل کنترل جریان آب ورودی به این دیگ که اگر از حد مجاز خارج شود آنگاه در عملکرد دیگ آبگرم اختلال به وجود خواهد آمد بنابراین برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکلی باید به چنین مسائل به خوبی توجه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ