موارد کاربرد دیگ بخار ایستاده

مهمترین و اساسی ترین استفاده دیگ بخار ایستاده که به دلیل کوچک بودن آن، محیط کمی را اشغال می کند، در خشکشویی ها و کاربرد از آن در سونا و استخرها می باشد. همچنین در نانوایی ها، اتوکلاوهای صنعتی، بیمارستانی و کارواش ها و غیره نیز از این دیگ های بخار استفاده می گردد.

دیگ ها در دو مدل عمودی و افقی طراحی و تولید می شوند، که مدل افقی در پروژه های عملیاتی مثل سونا و جکوزی و موردهای شبیه به این مورد کاربرد قرار می گیرد. مدل عمودی در دو نوع مجزا دو پاس و سه پاس طراحی و عرضه می گردد. این انواع مدل در نوع ایستاده در کارخانجات صنایع غذایی و فراوری قارچ و مواد و ترکیبات بتنی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

دیگ بخار ایستاده

دیگ بخار ایستاده

مشخصه های دیگ بخار ایستاده

مشخصه های دیگ بخار ایستاده خوب و مورد پسند در نزد کارخانجات و کارشناسان خبره دیگ بخاری است که؛ ساختار غیر پیچیده و با دوامی داشته باشد. همچنین مواد و ساخت آن بر اساس استانداردهای بین المللی عالی صورت گرفته باشد. طرحی که چرخش همیشگی و مداوم آب در دیگ را ضمانت نماید در نهایت توزیع گرما به صورت یکسان در سراسر حجم آب صورت می گیرد و قسمت های گوناگون سطوح گرمایشی را تا حد امکان در دمای یکنواخت حفظ کند.

سطح بسیار گرمایی تا حتی الامکان انتقال گرمای گازهای داغ کوره به آب داخل دیگ محقق شود.

همه بخش های دیگ بخار برای دیگ جهت بررسی نظارت و تمیزکاری به آسانی قابل دسترس باشند.

محیط ایمن برای احتراق به صورتی که گازها قبل از اینکه به دودکش برسند، به طور کامل بسوزند.

فضای وسیع جهت بخار به صورتی که بخار به صورت آزادانه قادر به برپا شدن از سطح آب را داشته باشد.

  • پوسته یا بدنه
  • کوره اصلی و فرعی
  • لوله های پاس های گرمایی و تجهیزات و سایر اتصالات.
ساختار و طراحی این دیگ بخار ایستاده همان طور که از نام آن مشخص است، به طور ایستاده است و براساس استاندارد بین المللی BS2790 و استاندارد ملی ایران 4231  همچنین این دیگ ها گنجایش پایینی دارند و در فشار کم بسیار خوب عمل می کنند.

فولاد مصرفی در طراحی بدنه، کوره، محفظه برگشت و تیوب شیت ها از جنس ورق آتشخوار DIN17155-17Mn4 هستند. تیوب های گرمایی از جنس آتشخوار فاقد درز DIN17175-St35.8 است و حاوی گواهینامه تضمین سطح کیفی ( گواهی و تاییدیه شیمیایی و آزمایش مکانیکی ) است.

تمام جوشکاری ها به طور زیر پودری هماهنگ با استاندارد جهانی EN288 بعد از پذیرش WPS  و PQR سازمان استاندارد، به وسیله جوشکاران کار آزموده حاوی تاییدیه صورت می گیرد و در گام های مختلف زیر نظر ورودی های UT و VT قرار می گیرد تا از صحت عملکرد جوشکاران مطمئن شود. همچنین الکترودهای مورد استفاده جهت جوش های نفوذی و پاس انتهایی از نوع E6010 و E1718 است.

تمامی خط های جوش زیر فشار سازگار با تاییدیه جهانی و با کنترل سازمان استاندارد تحت تست های سالم ( رادیوگرافی RT، آلتراسونیک UT و سیال نفوذی MT ) می باشد و در نتیجه با فشار یک و نیم برابری طراحی مورد آزمایش هیدرواستاتیک واقع می گردد. سرانجام روکش انتهایی از ورق استیل است.

 

مشخصات دیگ بخار ایستاده

دیگ بخار ایستاده در استخرها به دو صورت به کار می رود؛ بنابراین دو راه گرم نمودن آب استخر، را بر عهده دارد، یکی به وسیله دیگ آب گرم و مبدل حرارتی و دیگری واحد های پیش گرمکن، که دمای آب استخر را افزایش می دهند.

در صورت کاربرد از واحدهای منسجم که از قبل تولید شده اند، گام های احتساب و گزینش دستگاه تا حدی راحت تر خواهد شد و تولید کننده بر اساس گنجایش حرارتی مورد نیاز، واحد گرمکن ایده آل را انتخاب می نماید. به طوری که در صورت نداشتن کاربرد از واحدهای گرمکن پیش ساخته گزینش دیگ، مبدل، پمپ، تهیه دستگاه مخصوص لوله کشی و … می بایست بر طبق وضعیت عملیات و توسط تولید کننده صورت گیرد.

دیگ بخار ایستاده از کارایی گرمایشی ایده آلی بهره مند می باشد. این کارایی در حدود 90 درصد است. همچنین برای ایجاد بخار تقریبا 15 دقیقه زمان صرف می شود. کارایی و بازدهی از لوله های اسپیرال به جای لوله های افقی یا عمودی باعث می گردد، میزان انتقال دما تا دو برابر ارتقاء یابد.

دیگ هایی هستند که قابلیت کار با سوخت های گازوئیل و گاز طبیعی را نیز دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ