پودر گوشت با دیگ بخار

دیگ های بخار پخت ضایعات کشتارگاهی، اساس کارشان به این صورت می باشند که ضایعات حیوانی که در صنعت کشتار دام و طیور به وجود می آید پس از تفکیک و جداسازی و گرفتن خون و آب آنها توسط پمپ های گریز از مرکز به نزدیک دیگ بخار حمل شده و توسط سپراتور( بالابر) از قسمت گلویی دیگ به داخل دیگ پخت منتقل می شوند و سپس درب دیگ بسته شده و آب بندی می شود قبل از انتقال ضایعات به دیگ باید به این مهم توجه داشت که الکتروموتور روشن بوده و گیربکس در حال چرخش باشد. پس از انجام بارگیری و انجام فرآیند پخت، ضایعات کشتاری به ماده ای به نام پودر گوشت تبدیل می گردد.

پودر گوشت

پودر گوشت

در کنار دیگ پخت بخار دستگاه های دیگری جهت فرآوری بیشتر ضایعات کشتاری میتوان از جمله خشک کن، سایکلون، دستگاه پودر گوشت، کندانسور بوگیر، آسیاب پودر گوشت، بو سوز پمپ وکیوم، استخر تصفیه خانه و پمپ سیرکوله استفاده کرد. در اکثر کشتارگاه ها بعد از پخت ضایعات که در حدود 7 ساعت طول می کشد جهت تولید پودر گوشت با کیفیت بالاتر و بهتر از دستگاه خشک کن استفاده می کنند که داخل آن از بخار جهت خشک کردن استفاده می کنند.

مزایای دیگ بخار پودر گوشت:

. عملکرد راحت

. عدم نیاز به نیروی کار متخصص

. بالاترین بازدهی در مقابل سرمایه گذاری انجام شده

. صرفه جویی در انرژی

ساختمان دیگ بخار:

دیگ بخار پخت ضایعات کشتار دام و طیور از دو جداره مجزا تشکیل شده است که در جداره داخلی ضایعات ریخته می شوند و توسط بخار یا روغن داغی که در بین دو جداره قرار می گیرد ضایعات پس از طی فرآیندی به پودر گوشت تبدیل می شود.جنس جداره داخلی بیشتر از فولاد ضد سایش ساخته می شود. در دیگ های بخار تهیه پودر گوشت کلاچ مکانیکی وجود دارد که جهت بالا رفتن عمر الکتروموتور و همچنین راه اندازی نرم دستگاه تعبیه شده است. و از فیوز مکانیکی نصب شده در داخل کوپلینگ نیز جهت ممانعت از گیر کردن پارویی در هنگام عملیات پخت، به علت وجود قطعه آهنی مابین جداره و پارویی استفاده می شود.

جهت محافظت از جداره خارجی از ضربه و همچنین عایق بندی آن، جدار خارجی دیگ توسط مقداری پشم شیشه به ضخامت حدود 50 میلی متر و ورق استیل با ضخامت 7/0 میلیمتر پوشیده می شود.

با توجه به پیچیده بودن فرآیند پخت استخوان، دستگاه مجهز به یک سیستم، به نام سیستم چربی گیر استخوان در هنگام قبل از پخت کامل استخوان می شود. و تنظیم دقیق و ماشین کاری یکسره شفت باعث افزایش طول عمر و جلوگیری از نشت مایعات و آب بندی دیگ حتی با وجود فشار BAR3 می باشد.در روی شفت نیز از دو عدد بوش ضد سایش از جنس چدن سخت در محل قرار گیری نخ گرافیت استفاده شده است.

بخش های مهم دیگ پخت ضایعات:

دستگاه پخت ضایعات به ظرفیت 5000لیتر

. جداره داخلی که معمولا از لوله و یا ورق ضد سایش با ضخامت مناسب استفاده می شود .

. جداره بیرونی که محلی است جهت وارد کردن بخار یا روغن فوق العاده داغ و معمولا از ورق سیاه معمولی استفاده می شود .

. شفت داخلی که از نوعی لوله ضد سایش ساخته می شود که در مقابل خورندگی ضایعات و خون مقاوم است و در صورتی که فاصله بین کف گیرها و بدنه اصلی کم باشد موجب تخلیه راحت، باقی نماندن گوشت داخل دستگاه، و جلوگیری از سوختن گوشت و همچنین پخت یکنواخت مواد می گردد.

. عایق بندی دستگاه که از پشم شیشه با دانسیته بالا و ورق استیل به جهت بالا بردن طول عمر دستگاه، روی دیگ پخت پودر گوشت تعبیه می شود .

. الکتروموتور و قسمت های متحرک به همراه گیربکس که  در این نوع دیگ به جهت کاهش فشار و تنش بین گیربکس و الکتروموتور می توان از بلبرینگ ، بوش ، یاتاقان های سایز بزرگتر استفاده کرد. دیگ های پخت ضایعات بسیار متنوع هستند و با توجه به نیاز مشتری و ظرفیت دستگاه ساخته می شود.

. گلویی شفت اصلی دیگ پودر گوشت که بایستی آب بندی بوده و عایق بندی هم شده باشد و متشکل از شفت مرکزی، نخ گرافیت بوش چدنی، عینکی نگهدارنده، بدنه اصلی دیگ پخت و همچنین درب های مربوط به عایق بندی می باشد.از دیگر تجهیزات دیگ پخت می توان به تابلو برق کنترل الکتروموتور و شیرآلات ورودی و خروجی بخار و روغن داغ و شاسی دستگاه اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ