کاربرد بخار در صنایع غذایی

استفاده و کاربردی که بخار دارد در صنایع متنوع با یکدیگر فرق می کند. شما می توانید در هر صنعتی از دیگ های حرارتی استفاده کنید تا مواد غذایی را ضد عفونی نمایید. به طور کلی باید به خوبی بدانید که گرمایش و ضد عفونی کردن این دستگاه ها برای مواد غذایی یکی از اصلی ترین و مهمترین کاربردهای شان می باشد. محوریت این دستگاه ها از نظر کاربردی که دارند موجب شده است بسیاری از صنایع آنها را مورد استفاده قرار دهند. دقت داشته باشید که زمان خریداری هر یک از آنها باید به خوبی اندازه و ظرفیت دیگ ها را به خوبی مورد بررسی قرار دهید و سپس آنها را خریداری نمایید.

صنایع غذایی با توجه به معیارهای متنوعی که در بخش بزرگی از صنعت دارند شما باید به هر یک از بخش های این صنایع اهمیت بسیار زیادی دهید. عملیات پردازش و تولید هر یک از مواد غذایی با استفاده از بخار به بهترین نحو ممکن انجام می شود. بنابراین شما باید به خوبی دقت داشته باشید که هر یک از استانداردهای صنایع غذایی را زیر نظر بگیرید و بتوانید تمامی موارد را رعایت نمایید. شما بهتر است که برخی از مهمترین کاربردهای  دیگ های حرارتی را در صنایع غذایی بشناسید و از آنها استفاده نمایید.

بخار

کاربردهای بخار در صنایع غذایی چه می باشد ؟

برخی از مهمترین و اصلی ترین کاربردهایی که دیگ بخار در صنایع غذایی دارد و شما باید به خوبی آنها را در نظر داشته باشید عبارت است از :

  1. یکی از اصلی ترین کاربردهای حرارت در دیگ ها برای مواد غذایی کنسرو کردن می باشد. بیشتر آن دسته از بسته بندی های وکیوم شده و قوطی های کنسرو را با استفاده از حرارت تولید و راه اندازی می نمایند. هر یک از مواد غذایی منجمد را که درون کنسرو می بینید، پیش از بسته بندی کردن پخته اند و آنها را با حرارت تولید کرده و بسته بندی نموده اند.
  2. خشک کردن برخی از مواد غذایی با استفاده از حرارت، یکی از دیگر کاربردهای دستگاه های حرارتی در صنایع غذایی می باشد. با فشار بالایی هر یک از مواد غذایی را خشک می کنند و آنها را درون فر می پزند. این روش موجب می شود هر یک از مواد غذایی پیش از خشک شدن تمامی میکروب هایشان از بین برود.
  3. تقطیر و یا تخمیر کردن یکی از دیگر کاربردهای مهم و اصلی می باشد که این دستگاه ها دارند. نوشیدنی ها و بسیاری از لبنیات که شما از آنها استفاده می کنید را با استفاده از حرارت تولید کرده اند و در بسته بندی تحویلتان می دهند. در واقع باید بدانید ماست، پنیر و کره را باید با استفاده از دستگاه ها و یا همان دیگ های بخار تولید کنند. از این طریق بیشتر آلودگی های آن از بین می رود و شما می توانید به راحتی از آنها مدت زمان زیادی استفاده کنید. در واقع باید بدانید که میزان درجه حرارت برای تولید این مواد غذایی باید اندازه استاندارد داشته باشد.
  4. بسیاری از انواع غذاها را با استفاده از بخار فرموله و یا اصلاح می نمایند. صنایع غذایی به طور معمول 24 ساعته و مداوم می باشند که شما به تجهیزات مناسبی با راندمان بالا برای راه اندازی آن نیاز دارید. در صنایع غذایی متنوعی از دیگ های آبگرم استفاده بسیار زیادی می شود.
بخار

بخار

خرید دیگ های بخار برای صنایع غذایی

همانطور که بیان نمودیم شما به خوبی متوجه شدید برای راه اندازی هر یک از خطوط صنایع غذایی باید دیگ بخار خریداری کنید. این دیگ ها ظرفیت های متنوعی دارند و دارای ویژگی های متنوعی می باشند. شما زمان خریداری هر یک از این دیگ ها باید به خوبی در مورد ویژگی های این دیگ ها اطلاعات بیشتری داشته باشید. برخی از اصلی ترین و مهمترین ویژگی هایی که دستگاه های حرارتی دارند و شما زمان خریداری باید با آنها با آشنایی داشته باشید عبارت است از :

  1. در ابتدا باید به خوبی نوع دیگ ها را از نظر ظرفیت مورد بررسی قرار دهید. برخی از آنها 1 تن و برخی از آنها به ظرفیت 7 تن هم می رسند. شما نیاز است که بر اساس تولیدات خود در صنایع غذایی یکی از آنها را خریداری کنید. شما می توانید روزانه حجم زیادی از مواد غذایی را با استفاده از دیگ ها به خوبی پاستوریزه کنید و آلودگی های مواد غذایی را از بین ببرید.
  2. شما در صورتی که نمی توانید هزینه زیادی را برای خرید دیگ ها پرداخت کنید بهتر است یکی از انواع دست دوم آنها را خریداری کنید. دقت داشته باشید که زمان خریداری نوع دست دوم دیگ ها باید به خوبی استانداردهای دیگ را بررسی نمایید.
  3. برند تولیدی دیگ ها را باید به خوبی از نظر معتبر بودن بررسی کنید.

4. هر یک از دیگ های بخار مخصوص یکی از صنایع غذایی می باشد که باید برای صنایع مورد نظر خود یکی از آنها را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Button
× واتساپ